ליצמן: "דגל מפרים הסכמים", גפני: "סומך על אחריות החברים"

    יוסי אשר 3 Comment on ליצמן: "דגל מפרים הסכמים", גפני: "סומך על אחריות החברים"
    14:03
    09.05.24
    הרב צבי אריה אדלר No Comments on למה העונש החמור על אכילת קודשים אחרי הזמן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מלחמות היהודים סביב זהות הנציג החרדי בוועדה למינוי דיינים עדיין לא תמו, והערב , הקרבות שאתמול היו במכתבים עברו למעל גלי האתר.

    החכי"ם יעקב ליצמן ומשה גפני, עלו איש איש בתורו למהדורה המרכזית עם אבי מימרן וסיפרו למה כל אחד צודק בדרישתו.

    תזכורת: ישנה מחלוקת בין ח"כ אייכלר לו הובטח התפקיד, לבין ח"כ גפני שמתמודד כעת על המקום בוועדה בתואנה שאייכלר מימש לבסוף תפקיד אחר – הוועדה לפניות הציבור. אייכלר מצידו מכחיש שוויתר על הוועדה למינוי דיינים.

    קרבות היהודים • ליצמן לסלומיאנסקי: "לא נצביע בעד החוק הנורבגי"

    קרב ב'יהדות התורה' • אייכלר לגפני: "חזור בך מן הבדיה"

    מוזס משיב אש לגפני: "כואב לי מאוד, זה חילול ה' אחד גדול" • האזינו

    כאמור, הערב עלה יעקב ליצמן לשידור ב'קול חי' ואמר לאבי מימרן במילים הבאות: "יצא פרוטוקול שעל סמך הנייר הזה כל אחד קיבל את התפקיד שלו. אייכלר היה צריך לקבל את המינוי דיינים וחצי קדנציה שני סיו"ר הכנסת. הייתה ישיבת סיעה אחרי חודשיים שהם לא היו, הם באו השבוע ולא דברו על זה מילה, פתאום הם מגישים מועמדות".

    ליצמן הטעים כי "עד היום קופחו דיינים חסידיים וצריך לאזן את זה. שכולם יקבלו. פעמים קודמות לחצתי על זה וזה לא צריך להגיע דרך לחץ".

    לדבריו "אם יש לגפני טענות שלא יבוא לקול חי אלא שיבוא לסיעה וידבר על זה. יש לי תשובה לכל שאלה. לא קיבלתי מכתב, אני יודע שיש חלוקה לפי סדר הרשימה".

    "לא אצביע על החוק הנורבגי. שהוא לא יעבור. אם לא מקיימים הסכמים אז לא מקיימים הסכמים". הוא הוסיף וטען כלפי המראיין: "אתה בא אלי ביום חמישי בערב אחרי שעייפים מכל השבוע, עם שאלות קשות".

    מי שלא נבהל מההתקפה הוא יו"ר וועדת הכספים ח"כ משה גפני שאמר בשידור בתגובה "אין סיכומים לגבי הוועדה ואין הסכמים. בישיבת סיעה לאחר בחירות חילקנו את התפקידים והתברר שהוא נשאר ללא תפקיד מיידי ועל כך אין בררה – הוא צריך לקבל את הוועדה למינוי דיינים למרות שזה תפקיד שהיה תמיד אצל דגל התורה.

    לאחר ההחלטה הוא ניהל מו"מ עם הליכוד בתמיכתנו והוא קיבל את הוועדה לפניות הציבור. מכיוון שכך התפקיד הבא מגיע לדגל התורה" סיכם גפני.

    על נושא סגנות היו"ר הכנסת אמר גפני שזה היה מיועד לחצי השני של הקדנציה. תפקיד הוועדה למינוי דיינים אמור להיות במחצית הראשונה. "גם בזה אנו מתחלפים עם ש"ס".

    "המציאות שאנו בצומת דרכים קשה" אומר גפני "לי יש נסיון בנושא, הייתי מוותר על זה אבל אין למישהו אחר נסיון מספק".

    בנושא החוק הנורבגי אמר גפני כי הוא יביא להכפלת הכוח בכנסת לסיעות בכנסת. "ברור לי שחברי ביהדות התורה לא יתנו לאחרים להכפיל את כוחם ואותנו הם ישאירו בכח חלש. אני מכיר את האחריות של חברי ביהדות התורה".



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      זה פשוט הכי גרוע שיכול להיות קדנציה שהייתם באופזיציה לא רבתם כמו ילדים קטנים מגיע הבחירות אתם רצים מעל כל במה להגיד על העשייה אבל מה אתם משקפים לציבור שרבים כמו ילדים בני שלוש שאין תוכם כברכם שלפני הבחירות
      עם כל הכבוד מספיק כל הזמן עם הסגירת חשבונות האישית הזאת מעל כל במה תריבו בבית מה אנו קהל המצביעים שהצביע בגלל הוראת רבותינו צריכים לתת לכם עוד איזה מקום שתריבו קבל עם ועדה בבקשה תחזירו את המפתחות ותתנו לחדשים קצת לבוא ולעבוד וגם אלו אם יריבו שיתחלפו זה פשוט לא נארמלי שאתם מקבלים משרה + משרה מכח הקהל ועושים בזה שימוש נטו פרטי מ ס פ י ק

    2. 2

      צודק כ"כ
      אולי ח"כ מטעם ג' יקלטו סוף סוף למה חרדים לא רוצים להצביע לכם??????????
      לא יעזור לעבוד קשה לפני הבחירות, ולא יעזור שטפלו בקצבאות ובגיוס, אם תמשיכו לריב ככה ברדיו פעם הבאה גם אייכלר יצטרך להתחנן לחוק הנורבגי

    3. 1

      קריאה לנציגים החשובים. נשלחתם לכנסת לשתי מטרות. הראשונה והחשובה, להגן על ענייני היהדות בארצנו, כמו גיוס בני ישיבות, גיור וכו' וכו'. המטרה השניה, להגן על הצרכים של העם ובעיקר של המגזר החרדי די בכל אתר ואתר, ואפילו להועיל לתתי המגזרים כמו חסידות כזו או אחרת כתת מגזר. למינוי דיין עם כובע חסידי או אם כובע ליטאי אין שום משמעות לשום חוג על רקע מגזרי. (בשונה למשל מדיין דת"ל שיכול להיות בעל גישה מקלה בענייני גיור ואישות וכו'.) זה פשוט מעשה שטן בימים המועדים לפורענות רח"ל. די !.